Oppdatert status tirsdag ettermiddag

Snart i mål med at alle fastboende har fått tilbake strømmen, les mer her.

Hvis ditt område ikke lenger er merket som strømløst på strømbruddskartet, og du fortsatt ikke har strøm, ber vi om at du tar kontakt med oss på 74121500. Har du allerede vært i kontakt med oss og fått saken din registrert trenger du ikke å ta kontakt med oss igjen.

HAN-port

Sanntidsinformasjon om ditt strømforbruk

Strømmåler

Mulighetene med HAN-porten

Ønsker du mer detaljert informasjon om ditt strømforbruk eller mulighet til å styre ditt strømforbruk bedre? Da kan du benytte en tredjepartsløsning som kobles til HAN-porten på din strømmåler.

Ved å koble seg til HAN-porten kan du få tilgang til detaljert informasjon om ditt eget strømforbruk. Denne informasjonen vil oppdateres minst hvert tiende sekund.

Informasjonen vil kun være tilgjengelig for deg. Hverken nettselskaper, strømsalgsselskaper eller tjenesteleverandører har tilgang til data fra HAN-porten uten at du gir de tilgang.

Vi tilbyr ikke utstyr for avlesning og styring via HAN-utgangen, men det finnes mange aktører som tilbyr dette.

Åpne HAN-porten

Du kan selv bestille åpning eller stenging av HAN-port på Min side. Åpning av HAN-port på måleren din krever at du ved bestilling signerer med BankID. Åpning (eller stenging) vil da skje i løpet av noen minutter.

Fant du det du lette etter?