Ekstremværet «Amy»:

Arbeidet med gjenoppretting fortsetter til alle strømløse har fått tilbake strømmen.

Les oppdatert informasjon fra Tensio her

Oversikt over strømbrudd finner du her

Uten strøm og ikke på kartet? Ring 74121500. Har du allerede meldt inn til oss, trenger du ikke kontakte oss på nytt.

Feilrettingen fortsetter for fullt i Trøndelag

Våre mannskaper gir seg ikke før alle har fått strømmen tilbake

Publisert: Oppdatert:
Bilde av et tre som har falt over en strømlinje

Målsettingen er at samtlige fastboende skal få tilbake strømforsyningen i løpet av mandagen.

Status mandag morgen: 1500 kunder uten strøm fordelt på 25 feilsteder
Våre mannskaper har jobbet hele natten og vi begynner å nærme oss målet om at alle kundene skal få tilbake strømmen.

Det er en god del såkalte «lavspentfeil» som ikke vises i strømstanskartet. Dette er mindre lokale feil som typisk påvirker en eller noen få kunder i et mindre område.

Det er også noen hytter/fritidsboliger rundt omkring som er strømløse. Disse vil ikke bli prioritert så lenge det er fastboende som fortsatt mangler strømforsyning.

Strømløs uten at det vises på strømstanskartet?

Dersom ditt område IKKE vises på strømbruddskartet vårt, og du likevel ikke har strøm i boligen din: Ta kontakt med vårt kundesenter på
74121500
. Har du allerede vært i kontakt med oss om dette og registrert saken din, trenger du ikke å ta kontakt igjen.

Risiko for nye feilsituasjoner

Prioriteten til Tensio i en slik situasjon er først å gjøre det vi kan for å sikre viktige samfunnsfunksjoner, liv og helse. Deretter er en hovedprioritet å sikre at alle får tilbake strømforsyningen så raskt som mulig. I en situasjon der vi må gjøre disse prioriteringene er det mange steder vi må gjøre det som kalles «provisorisk retting». Fordelen med provisorisk retting er at det går fortere, ulempen er at denne måten å rette feil på er mer sårbart for nye feil. I dagene og ukene som kommer vil vi derfor ha et stort arbeid knyttet til å rette feilene på en mer permanent og solid måte, men i tidsrommet det tar å få gjort denne jobben, vil det være større sannsynlighet for feil på en del av de provisoriske feilrettingene som vi har gjennomført disse dagene.

Kompensasjon for strømbrudd

Alle privatkunder som har strømbrudd i mer enn 12 timer har krav på kompensasjon. Denne kompensasjonen kommer som automatisk fratrekk på nettleia innen 12 uker etter strømbruddet. Les mer om kompensasjonsordningen her.

Fant du det du lette etter?